
Jeśli mieliście okazję wydrukować zadania ze zwierzętami, które są dostępne w zakładce ćwiczenia (o, tu) to poznaliście juz kilka z zadań, ktore zaproponowałam, i pod które te karty zostały przeze mnie zrobione. Nie wiedzieliście jednak na pewno, ze w głowie ciągle noszę parę innych pomysłów, które z powodzeniem mogą Wam posłużyć jako pomoc w klasie językowej albo po prostu jako zabawa z dziećmi.
PYTANIA
Zadawajcie pytania w języku, w jakim prowadzicie lekcje, np. angielskim, francuskim itd, lub jeśli wykonujecie zabawy w domu, tak jak wolicie. 😊
Które zwierzęta mają ogon? – dziecko wybiera i układa karty z ‘’ogoniastymi’’ zwierzętami.
Zadawajcie dodatkowe pytania, np. jaki ogon ma krowa? – ponieważ te rysunki przedstawiają raczej takie same ogonki
(z wyjątkiem może foczki czy świnki), można trenować tutaj nazwy kolorów i ewentualnie powtarzać takie same wyrażenia, typu: short, hairy, pointy etc.
Inne pytania, jakie można wykorzystać, to np.:
Które zwięrzeta mają dzióbek?
Które zwierzę ma największe uszy?
Które zwierzę ma kły?

Zróbcie test słówek, niech dzieci wybiorą odpowiednie wyrażenia z grupy wyrażeń: long, short, straight, curly, pink, black, hairy etc.
KOLORY
Pogrupujcie zwierzęta wg kolorów- tu możecie np. rozłożyć kolorowe kartki papieru a4 (najlepiej wycinanka lub kolorowy karton)- biała, siwa, żółta, brązowa, różowa, biało-czarna (na zebrę, pingwina, krówkę). Niech dzieci układają karty ze zwierzętami na kolorowych kartach, mówiąc przy tym np.:
Kot jest biały (The cat is white, Le chat est blanc etc)
Podpiszcie z dziećmi wszystkie karty nazwami kolorów oraz użyjcie kart z nazwami zwierząt, aby ''podpisać'' użyte zwierzaczki.
WIELKOŚĆ
Pogrupujcie zwierzęta wg ich naturalnej wielkości.
Jest to dobre ćwiczenie na słownictwo wyrażeń wielkości. Podstawowe to oczywiście DUŻE-MAŁE, ale możemy używać również słów takich jak: OGROMNE, WIELKIE, MALUTKIE itp, nauczyć się tych określeń w innych językach lub trenować stopniowanie:
The COW is BIGGER THAN the CHICKEN.
Jeśli ułożycie karty wg wielkosci w prostej linii, w zależności od tego, od której strony zaczniecie, dzieci będą mogły trenować różne zdania, np ''idąc'' od najmniejszego zwierzęcia do największego, może to wyglądać np. tak:
Kurczak jest najmniejszy.
Kurczak jest mniejszy od koguta,, a kogut jest mniejszy od osła.
Osioł jest większy od koguta a kogut jest większy od kurczaka.