top of page

Baw się i ucz- pomysły do kart ze zwierzętami


Jeśli mieliście okazję wydrukować zadania ze zwierzętami, które są dostępne w zakładce ćwiczenia (o, tu) to poznaliście juz kilka z zadań, ktore zaproponowałam, i pod które te karty zostały przeze mnie zrobione. Nie wiedzieliście jednak na pewno, ze w głowie ciągle noszę parę innych pomysłów, które z powodzeniem mogą Wam posłużyć jako pomoc w klasie językowej albo po prostu jako zabawa z dziećmi.

PYTANIA

Zadawajcie pytania w języku, w jakim prowadzicie lekcje, np. angielskim, francuskim itd, lub jeśli wykonujecie zabawy w domu, tak jak wolicie. 😊

Które zwierzęta mają ogon? – dziecko wybiera i układa karty z ‘’ogoniastymi’’ zwierzętami.

Zadawajcie dodatkowe pytania, np. jaki ogon ma krowa? – ponieważ te rysunki przedstawiają raczej takie same ogonki

(z wyjątkiem może foczki czy świnki), można trenować tutaj nazwy kolorów i ewentualnie powtarzać takie same wyrażenia, typu: short, hairy, pointy etc.

Inne pytania, jakie można wykorzystać, to np.:

  1. Które zwięrzeta mają dzióbek?

  2. Które zwierzę ma największe uszy?

  3. Które zwierzę ma kły?

Zróbcie test słówek, niech dzieci wybiorą odpowiednie wyrażenia z grupy wyrażeń: long, short, straight, curly, pink, black, hairy etc.

KOLORY

Pogrupujcie zwierzęta wg kolorów- tu możecie np. rozłożyć kolorowe kartki papieru a4 (najlepiej wycinanka lub kolorowy karton)- biała, siwa, żółta, brązowa, różowa, biało-czarna (na zebrę, pingwina, krówkę). Niech dzieci układają karty ze zwierzętami na kolorowych kartach, mówiąc przy tym np.:

Kot jest biały (The cat is white, Le chat est blanc etc)

Podpiszcie z dziećmi wszystkie karty nazwami kolorów oraz użyjcie kart z nazwami zwierząt, aby ''podpisać'' użyte zwierzaczki.

WIELKOŚĆ

Pogrupujcie zwierzęta wg ich naturalnej wielkości.

Jest to dobre ćwiczenie na słownictwo wyrażeń wielkości. Podstawowe to oczywiście DUŻE-MAŁE, ale możemy używać również słów takich jak: OGROMNE, WIELKIE, MALUTKIE itp, nauczyć się tych określeń w innych językach lub trenować stopniowanie:

The COW is BIGGER THAN the CHICKEN.

Jeśli ułożycie karty wg wielkosci w prostej linii, w zależności od tego, od której strony zaczniecie, dzieci będą mogły trenować różne zdania, np ''idąc'' od najmniejszego zwierzęcia do największego, może to wyglądać np. tak:

Kurczak jest najmniejszy.

Kurczak jest mniejszy od koguta,, a kogut jest mniejszy od osła.

Osioł jest większy od koguta a kogut jest większy od kurczaka.

</